Att arbeta som ordningskonsulter – världens bästa jobb

Att arbeta som ordningskonsulter är det roligaste vi vet. Att hjälpa människor att få ordning och reda omkring sig är väldigt energigivande. När vi kommer hem till våra kunder känner vi att vi har mycket att bidra med, både den praktiska hjälpen och med tips och idéer. Dessa i kombination gör stor skillnad!

Vi, som ordningskonsulter, träffar mängder med härliga människor i vårt arbete. Människor som öppnar upp sina hem, skåp, lådor och garderober. Som vågar bjuda på sig själv för att vi ska kunna göra ett så bra arbete som möjligt. Många är oroliga att deras hem är det mest oorganiserade vi sett. Det är det inte! 😉

Vi behöver till viss del få veta lite om hur vardagen fungerar hemma hos kunden. Vilka saker behöver finnas tillgängliga? Vad har bara blivit stående och används inte längre? Vad ägnar man mycket tid åt att leta efter? Vilka problemområden finns i hemmet? Vi har haft många givande “innan vi drar igång”-samtal som ger oss de bästa förutsättningarna för att göra ett bra jobb.

Det absolut roligaste är förstås när vi överträffar kundens förväntningar. Att få någon annan att känna att de inte trott att just deras hem skulle kunna bli så ordningsamt och harmoniskt. När vi kan komma med lösningar som kunden själv inte alls tänkt och som kan hjälpa dem i vardagen.

Den svåraste delen av vårt jobb är när kunden “inte riktigt är där” än. När kunden mentalt inte har kommit fram till att det behöver rensas. Behovet kan vara stort att “lätta på kappsäcken” om man har ont om förvaringsutrymmen. Det är svårt att få till ett riktigt bra resultat när det är för mycket saker på för liten yta.

Vi vill passa på att tacka alla våra fantastiska kunder för ett toppenår i ordningens tecken! // Anna & Sara

Arbeta som ordningskonsulter Arbeta som ordningskonsulter

 

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *